Kuruyan Otlar Tehlike Saçıyor: Üreticilere Acil Uyarı
Kuruyan Otlar Tehlike Saçıyor: Üreticilere Acil Uyarı
Salihli İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü, yaz aylarının yaklaşmasıyla birlikte üreticilere önemli bir uyarıda bulundu.
Yapılan açıklamada, bu yıl düzenli yağışların etkisiyle yabancı ot gelişiminin yoğun olduğu belirtilerek, kuruyan otların özellikle Haziran, Temmuz ve Ağustos aylarında yangın riskini artırdığına dikkat çekildi.
Müdürlük tarafından yapılan açıklamada, biçilmeyen otların sadece yangın tehlikesi oluşturmadığı, aynı zamanda bahçe içerisindeki üretim faaliyetlerini de olumsuz etkilediği ifade edildi. Bakımsız bırakılan bahçelerde oluşan risklerin çevredeki bakımlı bahçeleri de tehdit ettiği vurgulandı.
Üreticilerden bahçelerinde bulunan kuruyan otları en kısa sürede biçmeleri istenirken, bahçe içi ve sınır yollarının temiz tutulmasının önemine dikkat çekildi.
Ayrıca hasadı tamamlanan hububat tarlalarında, yangınların yayılmasını önlemek amacıyla tarla sınırlarının her iki tarafından 5’er metre genişliğinde anız sürümü yapılması gerektiği belirtildi.
Salihli İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü yetkilileri, olası yangınların önüne geçebilmek için üreticilerin gerekli tedbirleri zamanında almasının büyük önem taşıdığını belirterek, “Bahçemizi korumak hepimizin sorumluluğudur” mesajını verdi.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.
