Salihli’de zarar gören tarımsal sulama göleti sezona yetiştirildi

Gündem 24.06.2026 - 20:12, Güncelleme: 24.06.2026 - 20:12 172 kez okundu.
 

Salihli’de zarar gören tarımsal sulama göleti sezona yetiştirildi

Salihli’nin Damatlı Mahallesi’nde aşırı yağışlar nedeniyle zarar gören tarımsal sulama göletinde bakım ve onarım çalışması gerçekleştirdi.
Manisa Büyükşehir Belediyesi, Salihli’nin Damatlı Mahallesi’nde aşırı yağışlar nedeniyle zarar gören tarımsal sulama göletinde bakım ve onarım çalışması gerçekleştirdi. Teknik müdahalelerle yeniden güvenli hale getirilen gölet, sulama sezonu öncesinde çiftçilerin hizmetine sunuldu. Manisa Büyükşehir Belediyesi, kırsal kalkınmayı desteklemek, üreticilerin suya erişimini güvence altına almak ve tarımsal üretimin sürdürülebilirliğini sağlamak amacıyla il genelindeki sulama tesislerinde bakım, onarım ve iyileştirme çalışmalarını sürdürüyor. Çiftçilerin Talebi Üzerine Hızla Harekete Geçildi Damatlı Mahallesi’ndeki üreticilerin talebi üzerine Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı ekipleri tarafından yürütülen çalışmalarda, yoğun yağışlar nedeniyle gövde yapısında deformasyon oluşan ve su tutma kapasitesi olumsuz etkilenen gölette teknik inceleme yapıldı. Yapılan değerlendirmeler sonucunda göletin gövde kesiti güçlendirilerek yapısal dayanımı artırıldı. Çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte Damatlı Mahallesi’ndeki tarım arazilerinin sulama ihtiyacını karşılayan gölet yeniden hizmete alınırken, üreticilerin sulama sezonunda mağduriyet yaşamasının önüne geçildi. “Göletimiz Sulama Sezonuna Yetiştirildi” Damatlı Mahallesi Muhtarı Ayhan Öziş, mahallede fasulye, barbunya ve domates üretiminde kullanılan sulama göletinin daha önce Manisa Büyükşehir Belediyesi tarafından genişletildiğini hatırlatarak, “Şubat ayında yaşanan aşırı yağışlar nedeniyle göletimiz zarar görerek kullanılamaz hale geldi. Bunun üzerine Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı’na başvurduk. Yapılan incelemelerin ardından onarım çalışmaları başlatıldı ve göletimiz sulama sezonuna yetiştirildi. Emeği geçen personele ve Manisa Büyükşehir Belediye Başkanımız Besim Dutlulu’ya teşekkür ediyorum” dedi. “Göletimiz Eskisinden Daha Güçlü Hale Geldi” Mahalle Muhtar Azası Süleyman Gür ise, “Mahallemizde hem hayvancılık hem de tarımla uğraşıyoruz. Tarımsal üretim açısından büyük önem taşıyan sulama göletimiz, aşırı yağışlar nedeniyle zarar görmüştü. Durumu Manisa Büyükşehir Belediyesi’ne ilettik. Ekipler kısa sürede gelerek gerekli çalışmaları yaptı. Gerçekleştirilen onarım ve iyileştirmeler sayesinde göletimiz eskisinden daha sağlam ve kullanışlı hale geldi. Başta Manisa Büyükşehir Belediye Başkanımız Besim Dutlulu olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz” diye konuştu. “Hem Güvenliği Hem Su Tutma Kapasitesini Artırdık” Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı’nda görevli Mühendis Bozkurt İbrim de çalışmalar hakkında bilgi vererek, “Salihli ilçemizin Damatlı Mahallesi’nde bulunan tarımsal sulama göletinde meydana gelen deformasyonlar nedeniyle başlattığımız onarım çalışmalarını tamamladık. Yoğun yağışlar sonucu göletin yapısal bütünlüğünde bozulmalar oluşmuştu. Çalışmalar kapsamında gövde yapısını güçlendirerek güvenliği artırdık. Ayrıca gövde kotunda yaptığımız yükseltmelerle su tutma kapasitesini de artırdık. Böylece hem yapısal güvenliği sağladık hem de çiftçilerimizin sulama ihtiyaçlarını daha verimli karşılayabilecekleri bir tesis oluşturduk. Manisa Büyükşehir Belediye Başkanımız Besim Dutlulu’nun talimatları doğrultusunda kırsal mahallelerimizde üreticilerimizi desteklemeye yönelik çalışmalarımızı sürdüreceğiz” ifadelerini kullandı
Salihli’nin Damatlı Mahallesi’nde aşırı yağışlar nedeniyle zarar gören tarımsal sulama göletinde bakım ve onarım çalışması gerçekleştirdi.

Manisa Büyükşehir Belediyesi, Salihli’nin Damatlı Mahallesi’nde aşırı yağışlar nedeniyle zarar gören tarımsal sulama göletinde bakım ve onarım çalışması gerçekleştirdi. Teknik müdahalelerle yeniden güvenli hale getirilen gölet, sulama sezonu öncesinde çiftçilerin hizmetine sunuldu.

Manisa Büyükşehir Belediyesi, kırsal kalkınmayı desteklemek, üreticilerin suya erişimini güvence altına almak ve tarımsal üretimin sürdürülebilirliğini sağlamak amacıyla il genelindeki sulama tesislerinde bakım, onarım ve iyileştirme çalışmalarını sürdürüyor.

Çiftçilerin Talebi Üzerine Hızla Harekete Geçildi

Damatlı Mahallesi’ndeki üreticilerin talebi üzerine Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı ekipleri tarafından yürütülen çalışmalarda, yoğun yağışlar nedeniyle gövde yapısında deformasyon oluşan ve su tutma kapasitesi olumsuz etkilenen gölette teknik inceleme yapıldı. Yapılan değerlendirmeler sonucunda göletin gövde kesiti güçlendirilerek yapısal dayanımı artırıldı. Çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte Damatlı Mahallesi’ndeki tarım arazilerinin sulama ihtiyacını karşılayan gölet yeniden hizmete alınırken, üreticilerin sulama sezonunda mağduriyet yaşamasının önüne geçildi.

“Göletimiz Sulama Sezonuna Yetiştirildi”

Damatlı Mahallesi Muhtarı Ayhan Öziş, mahallede fasulye, barbunya ve domates üretiminde kullanılan sulama göletinin daha önce Manisa Büyükşehir Belediyesi tarafından genişletildiğini hatırlatarak, “Şubat ayında yaşanan aşırı yağışlar nedeniyle göletimiz zarar görerek kullanılamaz hale geldi. Bunun üzerine Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı’na başvurduk. Yapılan incelemelerin ardından onarım çalışmaları başlatıldı ve göletimiz sulama sezonuna yetiştirildi. Emeği geçen personele ve Manisa Büyükşehir Belediye Başkanımız Besim Dutlulu’ya teşekkür ediyorum” dedi.

“Göletimiz Eskisinden Daha Güçlü Hale Geldi”

Mahalle Muhtar Azası Süleyman Gür ise, “Mahallemizde hem hayvancılık hem de tarımla uğraşıyoruz. Tarımsal üretim açısından büyük önem taşıyan sulama göletimiz, aşırı yağışlar nedeniyle zarar görmüştü. Durumu Manisa Büyükşehir Belediyesi’ne ilettik. Ekipler kısa sürede gelerek gerekli çalışmaları yaptı. Gerçekleştirilen onarım ve iyileştirmeler sayesinde göletimiz eskisinden daha sağlam ve kullanışlı hale geldi. Başta Manisa Büyükşehir Belediye Başkanımız Besim Dutlulu olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz” diye konuştu.

“Hem Güvenliği Hem Su Tutma Kapasitesini Artırdık”

Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı’nda görevli Mühendis Bozkurt İbrim de çalışmalar hakkında bilgi vererek, “Salihli ilçemizin Damatlı Mahallesi’nde bulunan tarımsal sulama göletinde meydana gelen deformasyonlar nedeniyle başlattığımız onarım çalışmalarını tamamladık. Yoğun yağışlar sonucu göletin yapısal bütünlüğünde bozulmalar oluşmuştu. Çalışmalar kapsamında gövde yapısını güçlendirerek güvenliği artırdık. Ayrıca gövde kotunda yaptığımız yükseltmelerle su tutma kapasitesini de artırdık. Böylece hem yapısal güvenliği sağladık hem de çiftçilerimizin sulama ihtiyaçlarını daha verimli karşılayabilecekleri bir tesis oluşturduk. Manisa Büyükşehir Belediye Başkanımız Besim Dutlulu’nun talimatları doğrultusunda kırsal mahallelerimizde üreticilerimizi desteklemeye yönelik çalışmalarımızı sürdüreceğiz” ifadelerini kullandı

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve salihlimanset.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.